Haberler
Öğrencilerimizde kişisel veri farkındalık bilinci geliştirmek, yapacağı iş ve işlemlerde “Dur, Düşün,Yap” ilkesini benimsetmek amacıyla seminer ve pano çalışması yapıldı. Velilerimiz için de bilgilendirici videolar paylaşılmıştır.
Okulumuz öğrenci meclis üyeleri vatan toprağının her zerresinde emeği olan şehitlerimizin ziyaret edilmesi şehit ve şehitlik kavramının genç nesillerce daha iyi anlaşılabilmesi için Hadımköy Şehitlik ziyareti düzenledi.
Ziyarette şehitlerimize çiçekler bırakıldı ve dualar okundu.
Afet Farkındalık Eğitimi, doğal afetlerin öncesinde, sırasında ve sonrasında yapılması gerekenlerin öğretildiği bir online eğitimdir. Bu eğitim kapsamında deprem, sel, heyelan, yangın, çığ gibi yaşamı tehdit eden olaylara karşı hangi önlemlerin alınması gerektiği öğrenilir ve kişi doğal afetlere karşı bilinçli olmaya başlar.
Türkiye’nin deprem bölgesinde yer alan bir ülke olması ve aktif fay hatları üzerinde bulunan bir coğrafi yapıya sahip olması nedeniyle Afet Farkındalık Eğitimi’ne katılmak büyük önem taşımaktadır. Bu eğitimi alan kişiler sadece deprem değil; sel, çığ, heyelan ve yangın gibi diğer yıkıcı sonuçlara neden olan afetlere ve acil durumlara karşı da neler yapılması gerektiğini öğrenmektedir.
Tarihimizin en önemli dönüm noktalarından biri olan 18 Mart Çanakkale Zaferi, insanlık tarihinde eşine az rastlanır bir kahramanlık destanıdır. Aziz milletimiz, Çanakkale'de istiklal ve istikbalimizden en ufak taviz vermeyerek tüm dünyaya "Çanakkale Geçilmez" dedirtmiştir.
Osmanlı Devleti Çanakkale Savaşında bütün bir millet olarak destan yazdığı savaştır. 1914 yılı 3 Kasım-1915 yılı 18 Mart tarihleri arasında deniz savaşları yapılmıştır. 25 Nisan 1915-9 Ocak 1916 tarihleri arasında ise Gelibolu yarımadasında kara savaşları olarak yapılmıştır.
Zorlu bir savaş olan Çanakkale Savaşı Türk tarihinde destan olarak nitelendirilmektedir. Güçlü bir donanmaya sahip olan itilaf devletlerine karşı daha zayıf bir ordu ile büyük bir zafer elde edilmiştir. Türk milletinin kazandığı zafer olarak tarihe geçmiştir.
İstiklal Marşımızın, 12 Mart 1921 tarihinde T.B.M.M. tarafından kabul edilişinin 103. Yıldönümünü anıyoruz. T.B.M.M.’sinin isteği ile Milli Eğitim Bakanlığı’nın açtığı yarışmaya katılan 724 şiir arasından, büyük şair Mehmet Akif ERSOY’un yazmış olduğu şiir, 12 Mart 1921 tarihinde devletimizin ve milletimizin bağımsızlığının sembolü olan İstiklal Marşımız olarak kabul edilmiştir.
Merhum Mehmet Akif ERSOY’un ‘’ Allah, bir daha Bu Millete İstiklal Marşı Yazdırmasın’’ temennisiyle kaleme aldığı, İstiklal Marşı, Milli Mücadele ruhunu, Türk Milletinin Vatan aşkını, bağımsızlığa olan inancını en güzel biçimde ifade etmektedir.
Okulumuz öğrencilerimiz arasında "İstiklal Marşı'nı Güzel Okuma Yarışma"sı yaptık. Büyük çekişmeye sahne olan olan yarışmada 4/B sınıfı öğrencilerinden İrem Yaren KUMKATAN birinci oldu. Yarışmada birinci olan öğrencimiz okulumuzu ilçe ilkokullar arasında yapılacak "İstiklal Marşı'nı Güzel Okuma Yarşması"nda temsil edecek. Öğrencimize başarılar diliyor, yarışmaya katılan tüm öğrencileirmize teşekkür ediyoruz.
Okulumuz öğrencileri arasında okul öğrenci meclisi oluşturulmak için seçimler yapıldı.Gerçek seçimlerde olduğu gibi adayların seçmen kitlesine hitap etmesi, sandık kurullarının oluşturulması, oy pusulalarının oluşturulması, "gizli oy açık sayım" gibi temel seçim ilkesinin hayata geçirilmesi gibi işlemler aşamlı olarak yapıldı.Böylece öğrencilerimiz demokrasi kültürü hususunda uygulama yapma imkanı buldular.
Seçimi 4.Sınıf öğrencimiz Duru OSMANOĞLU kazandı.
Bu etkinlikte öğrencilerimizin önerilerini almakla birlikte demokrasi ve katılımcılık ilkesi üzerinde bir farkındalık oluşturma da amaçlanmıştır.
Dönem sonu faaliyet etkinliği kapsamında okulumuz öğrencileri farklı bilimsel deneylerle eğlenceli etkinlikler gerçekleştirdi. Başlıca deneylerden bazılar;
Yaptığımız deneylerle hem öğrendik ve hem de eğlendik.
Bugün okulumuzun konferans salonunda İstiklal Marşı’mızın şairi Mehmet Akif ERSOY, ölümünün 87. yıl dönümünde anıldı. 4. Sınıf öğrencilerimizin hazırlamış olduğu anma programında İstiklal Şairimiz Mehmet Akif ERSOY, ulu önderimiz Mustafa Kemal ATATÜRK ve bu vatanın bağımsızlığı için canlarını vermiş aziz şehitlerimiz için 1 dakikalık saygı duruşunun ardından İstiklal Marşı’mız okundu. Ardından sırasıyla: Mehmet Akif’in hayatını anlatan kısa bir film izletildi. Kısa film sayesinde öğrenciler İstiklal Şairimizi daha yakından tanımış oldular. Okulumuz öğrencilerinden önce “Mehmet Akif ERSOY’a” adlı şiir okundu. Ardından Mehmet Akif’in şiirlerinden alınan bazı önemli sözler ve bize ders niteliğinde olan öğütleri okundu. Daha sonra okulumuz öğrencileri tarafından, Mehmet Akif ERSOY’un yazmış olduğu “Birlik”, “Asrın Şairi” ve “Zulmü Alkışlayamam” şiirleri okundu. Programın sonuna doğru Mehmet Akif ERSOY’un da hayatının son zamanlarında geçen bir anısı okundu. Anma programına İstiklal Marşı’mızın ilk kıtasıyla başlanılmasının ardından son kıtasıyla da bitirildi.
Depremler hayatımızın herhangi bir zamanında ve aşamasında gerçekleşebilir, dolayısıyla yönetim sürecinde bütünleşik yaklaşımda bulunmalı ve her aşamasında neler yapılması gerekliliği bilinmelidir.
Bu yaklaşımdan yola çıkarak, İBB Deprem Risk Yönetimi ve kentsel İyileştirme Dairesi Başkanlığı Afet Eğitmeni Sevilay DUYGU tarafından okulumuzda düzenlenen eğitim sırasında depremler öncesinde, gerçekleştiği esnada ve sonrasında yapılabilecek, uygulanabilecek temel hazırlık ve davranışların neler olması gerektiği ve tüm hayatımızı kapsaması gerekliliği güncel örneklerle anlatıdı.
Hadımköy Anadolu Lisesi Edebiyat öğretmeni Ayhan ÖZGÜR'ün öğrencileri okulumuzda "Milli Mücadele Kahramanlarımız" adlı oyunu okulumuz 4. sınıf öğrencilerine sergiledi. Öğrencilerin başarılı performansları öğrencilerimizden tam not aldı. Kendilerinden bu tür çalışmaların devamını bekliyoruz.
Hadımköy Anadolu Lisesi Edebiyat öğretmeni Ayhan ÖZGÜR'ü ve öğrencilerini kutluyor, sanat hayatlarında başarılar diliyoruz.
İtalyan okuluyla tanışma toplantısı yaptık. Öğrenciler kısaca kendilerini tanıttılar ve proje konusuyla ilgili birkaç cümle ve slogan söylediler. Öğrencilerin ilk deneyimiydi, heyecanlıydılar. Güzel bir deneyimdi. Katılan herkese teşekkür ederiz.
24 Kasım 1928, Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucusu Mustafa Kemal Atatürk'ün "Millet Mektepleri'nin Başöğretmenliği"ni kabul ettiği gün olarak biliniyor. Bakanlar Kurulu, Atatürk'e "Millet Mektepleri Başöğretmenliği" ünvanını 11 Kasım 1928 tarihinde yaptığı toplantıda vermiş ve bu unvan, 24 Kasım'da Millet Mektepleri Talimatnamesi'nin yayınlanması ile resmileşmişti.
Atatürk'ün 100. doğum yıldönümü olan 1981'de ise, "başöğretmen" olduğu günün ülke çapında Öğretmenler Günü olarak kutlanmasına karar verilmişti. Öğretmenler Günü ile ilgili kutlamalar, 26 Kasım 1992 tarihinde Resmi Gazete'de yayınlanarak yürürlüğe giren Öğretmenler Günü Kutlama Yönetmeliği çerçevesinde gerçekleşti.
10 Kasım 1938 yılında saat 9’u 5 geçe maddi hayata gözlerini yuman Atamızı aradan geçen 85 yıla rağmen büyük bir özlemle anıyor, bize bıraktığı fikirleri ve Büyük Türkiye Cumhuriyeti’ni yaşarmaya gururla devam ediyoruz.
Bu yıl her zamankinden farklı olarak etkinlikler bir hafta sürdü. Okuldaki anma etkinliğimizde saat 09.05’te tüm okulda hayat durdu ve tüm öğrenciler Ata’ya saygılarını büyük bir matem içerisinde sundu ardından öğrencilerimizin hazırlamış olduğu anma etkinliklerinin sunumuna geçildi.
Bizde tekrar Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ü saygıyla anıyor, yaktığı bu büyük ateşi gelecek nesillere aktarmak için çalışacağımıza söz veriyoruz.
Öğrencilerimizin hazırlamış olduğumu programımız Cumhuriyetimizin temellerini atan başta Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk ve Silah Arkadaşları anısına Saygı Duruşu ve İstiklal Marşımızın okunmasıyla başladı. Cumhuriyetin ilk yılları ve zorluklarını ifade eden günün anlam ve önemini anlatan konuşmanın ardından, Cumhuriyetimiz için yazılan şiirleri dinlenildi. Öğrencilerimizin gösterilerinin ardından programımız sona ermiştir.