T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ARNAVUTKÖY - Cahit Zarifoğlu İlkokulu

Haberler

Haberler

Ekm

Bu proje çocuklara, partner Avrupa ülkelerini, iklimlerini, kültürlerini tanıma fırsatı verecek... Öğrenciler, partner ülkelerin iklim değişikliklerini deneyler, sunumlar, quizler, el yapımı projeler, çizimler, kolajlar aracılığıyla tanıyacaklar.. Uluslararası sonuçlar olarak deney araçları, deney protokolleri ve e-öğrenme araçları. - kitaplar, sunumlar, notlar ve proje marşları hazırlıyorlar... Öğrenciler İngilizcelerini, BİT becerilerini ve kendi ülkelerine ve Avrupa'ya ilişkin bilgilerini geliştirecekler.

Ekm

29 Ekim Cumhuriyet Bayramı'mızın 100.Yıl Kutlamaları sınıf süsleme yarışması kapsamında Cahit Zarifoğlu İlkokulun öğrencileri eliyle sınıflarımız renklendi. Sınav komisyonumuz ilk üçünü belirlemekte çok zorlandı...

Ekm

#ErasmusDays; 9-14 Ekim 2023 tarihlerinde tüm dünyayla aynı anda Türkiye’de de kutlanıyor.

Bu sene okulumuzun desteği ile ülkemizi #ErasmusDays’te tüm dünyada 1. Sıraya taşıyoruz!

Ağu

2023-2024 eğitim öğretim yılına ait çalışma takvimi açıklandı.

Buna göre öğretmenlerin mesleki çalışmaları, yeni eğitim öğretim yılında 4 Eylül 2023 Pazartesi başlayacak.

 

Birinci dönem, 11 Eylül 2023 Pazartesi başlayıp 19 Ocak 2024 Cuma sona erecek.

2023-2024 eğitim öğretim yılında okul öncesi eğitim ile ilkokul 1. sınıfa başlayacak öğrenciler için 4-8 Eylül 2023'te uyum eğitimleri gerçekleştirilecek.

 

Birinci dönem ara tatili, 13 Kasım 2023 Pazartesi başlayacak ve 17 Kasım 2023 Cuma sona erecek.

 

Yarıyıl tatili, 22 Ocak 2024 Pazartesi başlayıp 2 Şubat 2024 Cuma tamamlanacak.

 

İkinci dönem, 5 Şubat 2024 Pazartesi başlayacak ve 14 Haziran 2024 Cuma sona erecek. İkinci dönem ara tatili ise 8 Nisan 2024 Pazartesi ile 12 Nisan 2024 Cuma tarihleri arasında yapılacak.

Tem

Şehitlerimiz kalbimizde yaşamaya devam etmekte bugün bizlerle demokrasi nöbetini sürdürmektedir.

15 Temmuz şehitlerimizin ruhu şad olsun!

Allah bize bir daha 15 Temmuz gibi bir ihanet yaşatmasın. Ama hainler de şunu unutmasın...

Millet bu alçaklara her zaman gerekli dersi verecektir.

Haz

Okulumuz 4. sınıflar ile yürüttüğümüz eTwinning projemizin sonuna geldik. Projemizin ad : IN THE MIDST OF EVERYTHING STANDS THE SUN

KISA AÇIKLAMA: Doğumunun 150. Yılında Kopernik'in izinde bilimsel, sanatsal ve felsefi devrimi konu aldık. Konu olarak, Güneş sistemi ve gerçekleşecek Uzay olaylarına odaklandık.

Haz

Yeryüzünde birçok insanın deprem açısından riskli bölgelerde yaşadığı tahmin edilmektedir.  Türkiye’de ise nüfusunun %98’i deprem tehdidi altındadır. Dünyanın en aktif deprem kuşaklarından birinde yer alan Türkiye’de, ölçümlerin yapılmaya başlandığı 1900 yılından bu yana en şiddetlisi 7.9 olarak kaydedilen 90 büyük depremde, resmi verilere göre yaklaşık 82 bin kişi hayatını kaybetmiştir. Son olarak 6 Şubat 2023’te yaklaşık 12 saat arayla yaşanan iki büyük depremde 50 bin insanımızı kaybettik.

Türkiye’deki bu deprem gerçeği bir takım önlemlerin alınmasını gerektirmektedir. Biz de bunun üzerine projemizi düşündük.

May

İlçe sağlık müdürlüğü beslenme uzmanı Mervegül KALENDAROĞLU ve diyetisyen Ezgi TOPAL tarafından okulumuzda beslenme ve fiziksel aktivite etkinliği düzenlendi. 

May

19 Mayıs 1919 tarihi, Türkiye Cumhuriyeti’nin tarihindeki dönüm noktalarından biridir. Atatürk’ün Samsun’a ayak bastığı tarih olan 19 Mayıs aynı zamanda “Gençlik ve Spor Bayramı” olarak kutlanmaktadır. Atatürk Millî Mücadele sıralarında Türk milletini ileri götürecek olanların ve köhnemiş fikirlere karşı gelecek olanların genç fikirler olduğunu görmüştü. Bu nedenle de “gençlik” kavramı Atatürk için ayrı bir önem taşımaktadır. Atatürk gençlerden sık sık bahsederken, yaş sınırı dışında fikri olarak gençliği yani, fikirde yeniliği ifade etmiştir. O’nun şu sözü çok anlamlıdır:“Genç fikirli demek, doğruyu gören ve anlayan gerçek fikirli demektir.”

Atatürk’ün gençliğe armağan ettiği ve “Gençlik ve Spor Bayramı” olarak kutlanan 19 Mayıs tarihinin önemini daha iyi anlayabilmek için Atatürk’ün 16-19 Mayıs 1919 tarihleri arasında gerçekleştirdiği İstanbul-Samsun yolculuğunu hatırlamamız gerekir.

Dolayısıyla Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulmasında yaşanan zorlukları her zaman göz önünde tutarak, 19 Mayısları Atatürk’ün emanetine daima sahip çıkarak kutlamalıyız.

May

Okulumuzda Ailemiz Arnavutköy Projesi kapsamında İlçemiz Hadımköy Anadolu Lisesi öğrencilerinin hazırladığı "Geleneksel Aile Tiyatrosu" gösterisi düzenlendi. 

Geleneksel aile kurumuna etki eden gelenek ve din; siyasetin toplumsal temellerini oluşturur. Dolayısıyla gelenek ve din Türklerde hem “toplumsalı” ve “toplumsal düzeni” hem de bütün bunların odağında yer alan “bireyi” belirleyen ve niteleyen en temel kültür öğesidir. Türk ailesinin saç ayaklarına bakıldığında karşılaşılan ilk faktörün gelenekler olduğudur. Tarihsel bağlarıyla Türklerde gelenek, görenek ve normların sosyal hayatta birebir karşılık bulduğu ve bireyin hayatını bu kurallarla şekillendirdiği görülmektedir.

 İşte bunlardan kısa bir gösteri izledik. Güzel bir performans sergilediler. Emeği geçen  öğretmen ve öğrencilerine  teşekkür ederiz.

May

Öğrencilerimiz Tarım Atölye Etkinliği kapsamında kendi sınıflarında organik ürün yetiştirme ve tarımın önemi konusunda bilgilendirildiler. Ardından kendi sınıflarına ayrılan bölüme sebze ve çiçek dikimlerini gerçekleştirdiler. 

Bu uygulama ile çocukların bir nebze olsun teknolojiden uzak, doğada zaman geçirmeleri hedefleniyor. Çocukların sosyal hayata aktif katılabilmeleri ve çeşitli aktiviteleri yaşıtlarıyla beraber yapabilecekleri Tarım ve Doğa Atölyesi’nde çocuklar, doğa ile bütünleşmesinin yanında toprağa ektikleri bitkilerin büyümesini ve gelişimini düzenli olarak takip etme imkânı buluyor. Üretimi küçük yaşta öğrenen çocuklar, emeklerinin meyvesini de bakım ve geçen süre sonunda almayı gözlemleyebiliyor. 

Nis

Okulumuzda uygulayacağımız bu eTwinning projemiz, Erasmus projemizi desteklemek ve faaliyetlerini yaygınlaştırmak amacıyla oluşturulmuştur. Proje  kurucuları okulumuzdan Ali KARAASLAN ve İtalyan okulundan Nadia TRAVAGLIONE dir. Katılımcı ortaklarımız ise okulumuzdan Sinem GÖCECİ, İtalyan okuldan Margherita De Luca, Portekiz okulundan Maria Amelia Veliso, Polonya okulundan Katarzyana Kaliszewska'dır. 

Proje 6-12 yaş arası öğrencilere yöneliktir. İlkokullarda 6-12 yaş arası öğrencileri klasik yöntemlerle - sınıflarda, ders kitaplarıyla sıralarda, ezber ve anlatımlarla - yetiştirmek zordur. Bu yöntemlerle çevre sorunlarımızın çözümüne farklı bir bakış açısı getiremez, çözüm sunamayız. Bu nedenle öğretim yöntemlerimizi doğa bilimleri, fen bilimleri ve yabancı diller gibi konularda daha fazla geliştirmek istiyoruz.

Bu proje çocuklara ortak Avrupa ülkelerini, iklimlerini, kültürlerini tanıma şansı verecek... Öğrenciler, ortak ülkelerin iklim değişikliklerini deneyler, sunumlar, testler, el yapımı projeler, çizimler, kolajlar aracılığıyla tanıyacaklar.. • Uluslararası sonuçlar olarak deney araçları, deneysel protokoller ve e-öğrenme araçları. - kitaplar, sunumlar, notlar ve proje marşı oluştururlar ... Öğrenciler İngilizcelerini, BİT becerilerini ve kendi ülkeleri ve Avrupa hakkındaki bilgilerini geliştireceklerdir.

Proje hakkında daha fazla detay görmek ve ilerleme sürecini takip etmek için ZARİFOĞLU TV'ye TIKLAYINIZ..!

Nis

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde 4. Sınıf öğrencileri ile "Peygamberimizin en sevdiği kişi" etkinliği yapıldı. 

Derste önce Peygamberimizin merhameti, çocuk sevgisi, kendi çocukları ve torunları ile olan muhabbeti anlatıldı. Sonra da sınıfa getirilen kutunun içinde çok kıymetli , çok değerli bir kişinin fotoğrafı olduğu ve bu kişiyi Peygamberimizin çok sevdiği söylendi. Böylece çocukların merakı daha da arttı. Heyecanla kutunun içine bakmak istediler. Sonra da sırasıyla kutuya bakmaya geldiler.

Yaşanan şaşkınlık ,sevinç ve mutluluk görülmeye değerdi...

Not: Kutunun içinde ayna vardı. Çocuklar aynada kendilerini gördüler önce şaşırdılar sonra çok mutlu oldular...

Nis

Okulumuz eTwinning projelerine başlıyor. Öğretmenlerimizden Ali KARAASLAN proje koordinatörü ve Gizem ERSAN'ın proje ortağı olduğu "Sesimi Duyan Var mı?" isimli eTwinning projesi ile güncel bir konuyu ele aldılar.

Bu projemiz, özellikle ülkemiz Türkiye’de olmak üzere birçok ülkelerde meydana gelmiş ve meydana gelmesi mümkün olan depremin; doğal süreçlerle sebep olduğu fiziksel ve psikolojik çöküntülerinin önüne geçilmesi amacıyla deprem öncesi, deprem sırası ve deprem sonrası gerçekleştirilecek -çoklu zeka kuramlarının yer aldığı- faaliyetlerin anlatıldığı bir proje çalışması olacaktır.

 

HEDEFLERİMİZ

·       Öğrencilerin bir doğal afet olan depremi tanımalarını sağlamak

·       Ülkemizin ve yakın çevrenin jeolojik yapısının öğrenilmesi

·       Deprem öncesi, sırası ve sonrasında gerçekleştirilecek faaliyetler konusunda bağımsızlık ve özyeterlilik kazanmaları

·       Karar verme becerilerinin kazanılması

·       STEM alanında yeterlilik kazanmak

·       Web2 araçlarının kullanılmasının öğrenilmesi ve kullanmaya teşvik edilmesi

·       Sosyal sorumluluk projelerinde yer alarak farkındalık ve duyarlılık kazanmaları

·       İletişim becerilerinin kazandırılması

·       İşbirlikçi çalışmalar yapmalarını sağlamak ve duyuşsal alanda takım sorumluluğuna sahip olmaları

BEKLENEN SONUÇLAR OLARAK,

Çocuklarımızın, depreme maruz kalmış ülkemizde meydana gelen yıkıcı etkileri konusunda bilinçlenmeleri sağlanmış olacak. Doğal afetlere karşı risk yönetimi yaparak bağımsızlık ve öz yeterlilik kazanacaklar. Doğal afetlerin getirdiği psikolojik etkilerin farkında olarak ve bu etkilerin giderilmesi adına çalışmalarda bulunarak psikolojik sağlamlığa sahip olacaklar. Farklı bölgelerdeki öğrencilerle iletişim kurmayı ve kendi çalışmaları için sorumluluk almaları konusunda teşvik olacaklar. Topluma duyarlı, üreten ve ifade eden bireyler olmalarına katkı sağlanacak. İşbirlikçi çalışmayı öğreneceklerdir. Web2 araçlarını tanıyacaklar ve kullanacaklardır.

Projemize katkısı olacak idareci, öğretmen,öğrenci ve velilerimize şimdiden teşekkür ederiz. 

 

Proje detaylarını görmek için ZARİFOĞLU TV'yi TIKLAYINIZ!.

Mrt

Ormansız ve ağaçsız toprak vatan değildir. Mustafa Kemal Atatürk

21-26 Mart Orman haftası etkinlikleri kapsamında okulumuz bahçesinde her sınıf kendi ağacına hayat verdi.Agaçları dikerken Tohumla Fidana şarkısını seslendirdik. Ağaçların, ormanların doğamız için , yaşamımız için ne kadar önemli olduğu üzerine de beyin fırtınası yapılıp,sohbetler edildi.