T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / ARNAVUTKÖY - Cahit Zarifoğlu İlkokulu

Sesimi Duyan Var mı?

Bu proje, özellikle ülkemiz Türkiye’de olmak üzere birçok ülkelerde meydana gelmiş ve meydana gelmesi mümkün olan depremin; doğal süreçlerle sebep olduğu fiziksel ve psikolojik çöküntülerinin önüne geçilmesi amacıyla deprem öncesi, deprem sırası ve deprem sonrası gerçekleştirilecek -çoklu zeka kuramlarının yer aldığı- faaliyetlerin anlatıldığı bir proje çalışması olacaktır.

HEDEFLER

  • Öğrencilerin bir doğal afet olan depremi tanımalarını sağlamak
  • Ülkemizin ve yakın çevrenin jeolojik yapısının öğrenilmesi
  • Deprem öncesi, sırası ve sonrasında gerçekleştirilecek faaliyetler konusunda bağımsızlık ve öz yeterlilik kazanmaları
  • Karar verme becerilerinin kazanılması
  • STEM alanında yeterlilik kazanmak
  • Web2 araçlarının kullanılmasının öğrenilmesi ve kullanmaya teşvik edilmesi
  • Sosyal sorumluluk projelerinde yer alarak farkındalık ve duyarlılık kazanmaları
  • İletişim becerilerinin kazandırılması
  • İşbirlikçi çalışmalar yapmalarını sağlamak ve duyuşsal alanda takım sorumluluğuna sahip olmaları

ÇALIŞMA SÜRECİ

  1. NİSAN 1. HAFTASI: Tanışma ve projemizin tanıtımı. Ülkemizin, şehrimizin ve okulumuzun tanıtımı için video, afiş çalışmaları ve proje logosu yapılacak. 
  2. NİSAN 2. HAFTASI: Deprem Bilgilendirme Broşürleri: Öğrenciler depremin ne olduğunu, depremin yıkıcı etkileri ve alınabilecek önlemleri içeren görsellerin ve yönergelerin ağırlıklı olduğu dikkat çekici broşür hazırlayıp okul arkadaşlarına dağıtacaklar.
  3. NİSAN(3.ve4.)HAFTASI: Deprem Sensörü: STEM becerilerinden faydalanılarak, öğrenciler takımlar halinde sarsıntı ile uyarı verebilen sesli ve ışıklı deprem sensörleri tasarlayacaklar. Her sınıfın bir deprem sensörü edinmeleri ve bunun evlerde de kullanılması teşvik edilecek.
  4. MAYIS 1. HAFTASI: Ne Kadar Hazırlıklısın Testi: web2 araçları ile tasarlanmış deprem öncesi, sırası ve sonrasında yapılması gerekenleri içeren mini quizler hazırlanacak ve bu soruların her öğrenciye ulaştırılarak çözmeleri sağlanacak.
  5. MAYIS 2. HAFTASI: a) Birlikte Yeniden İnşa Ederiz Çalışması: Ülkemizde meydana gelen depremden dolayı yıkılan okullarımıza yeniden kurulacak kütüphaneler için kitap desteği yapılacak. Ortak okullar ile olan etkileşim ile toplanan kitaplar deprem bölgesinde yeniden inşa edilen okullara gönderilerek topluma hizmet çalışması yapılacak.
  6. MAYIS 2. HAFTASI: b)Deprem Çantası Hazırlanması: Evde ve okulda depreme yakalanma riskinden dolayı her sınıfın halihazırda bulunan bir deprem çantası hazırlanacak. Öğrenciler deprem çantalarını kişiselleştirip sıralarının gözlerinde muhafaza edecekler. 

 

  1. MAYIS 3. HAFTASI: a) Bizden Size Mektup var: Bu etkinlikte öğrenciler deprem bölgesinde yaşayan ve depremi yaşamış olan öğrenci arkadaşlarına duygularını ifade eden mektuplar yazacaklar.

 

  1. MAYIS 3. HAFTASI: b) Yaşanmadan Canlandıralım Etkinliği: Öğrencilerin deprem anını canlandırmaları amacıyla drama çalışması yapılacak. Yaparak yaşayarak öğrenmenin ön planda olduğu deprem canlandırmasında yapılan hatalar tespit edilerek geri dönütlerle doğruları öğrenilecek.

 

  1. MAYIS 4. HAFTASI: Grupla Rehberlik Çalışması: Yakın çevrede geçmişte depremi yaşamış bireyler ile deprem sonrası oluşabilecek psikolojik travmalar için velilerin yer aldığı Rehberlik Servisinin grupla rehberlik faaliyetleri olacak.

BEKLENEN SONUÇLAR

Çocuklarımızın, depreme maruz kalmış ülkemizde meydana gelen yıkıcı etkileri konusunda bilinçlenmeleri sağlanmış olacak. Doğal afetlere karşı risk yönetimi yaparak bağımsızlık ve öz yeterlilik kazanacaklar. Doğal afetlerin getirdiği psikolojik etkilerin farkında olarak ve bu etkilerin giderilmesi adına çalışmalarda bulunarak psikolojik sağlamlığa sahip olacaklar. Farklı bölgelerdeki öğrencilerle iletişim kurmayı ve kendi çalışmaları için sorumluluk almaları konusunda teşvik olacaklar. Topluma duyarlı, üreten ve ifade eden bireyler olmalarına katkı sağlanacak. İşbirlikçi çalışmayı öğreneceklerdir. Web2 araçlarını tanıyacaklar ve kullanacaklardır.

 

PROJE DETAYLARI İÇİN TIKLAYINIZ!

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 14.04.2023 - Güncelleme: 14.04.2023 09:27 - Görüntülenme: 84
  Beğen | 0  kişi beğendi